Geert Wilders hobbylijm?

By 2 november, 2010OpMerkelijk

Niet alleen producten en diensten kunnen merken worden. Ook namen van personen kunnen uitgroeien tot wereldwijde merken. Denk maar aan Michael Jackson. Dit merk kun je dan ook net zo goed beschermen als bijvoorbeeld Champagne.

Geert Wilders is vanaf nu ook een officieel merk.

Hij heeft zich onder verschillende klasses ingeschreven in het Benelux Merkendepot. Zo ook in klasse 16 waar “kleefstoffen voor huishoudelijk gebruik” onder valt.
Hobbylijm dus.
Als je goed nadenkt over de toekomst, dan hou je alvast rekening met je plannen en je strategie ten aanzien van je merk.
Doet Wilders dit ook?

Kabinet Wilders is opmerkelijk genoeg alvast geregistreerd in de databank van het Benelux Merkendepot..

NB: Een registratie van de merknaam Rutte is alleen nog te vinden onder alcoholische dranken (uitgezonderd bier).

Verhagen als merknaam vinden we terug als reinigingsmiddel of veegwagen.

NB: Dit bericht is overgenomen door de Adformatie op 11 november 2010.

Join the discussion 4 Comments

  • Roy van der Maas schreef:

    Dat is natuurlijk bedoeld voor eventuele lijmpogingen!

    Gr. Roy

  • Lorraine schreef:

    ..op zijn foto zit die pen in ieder geval goed vast

    Leuke stukjes allemaal trouwens!

    grtjes Lorraine

  • Johann van der Veere schreef:

    Opmerkelijk dat NAEM heeft gekozen zichzelf in het Engels te profileren terwijl – althans volgens de kop in de Telegraaf van deze week “Bedrijfsnamen vaker Nederlands”, 9 april 2011 – steeds meer in onze eigen taal wordt gedacht. Waarom dan niet ‘Bedenkers van Naem’ verzonnen?

    • Christian Knaap schreef:

      Beste Johann,

      Bedankt voor je reactie!
      “Naem” is oud-Nederlands voor “Naam”.
      Daar zit dus een knipoog naar de oorsprong van het bedrijf (Lees ook de Blog “Waar komt die Naem toch vandaan?” onder het kopje ZogeNaemd.)

      Daarnaast is het zo dat wij regelmatig ook internationale projecten doen voor relaties die niet eens in Nederland actief worden met hun merk. Ook voor die relaties moet onze eigen merknaam natuurlijk uit te spreken zijn.

      De omgedraaide AE zorgt ervoor dat ook in anderstalige landen ons merk op het netvlies blijft staan. Naem is namelijk ook geen Engels woord.