Deze dromen hebben we waargemaakt:

We kunnen natuurlijk een verhaal gaan vertellen hoe wij vanuit een wit blaadje, meer dan 300 namen gecreëerd hebben. En dat daaruit een shortlist kwam van 18 potentiële merknamen die we, voor de oplevering, uitgebreid juridisch en taalkundig hebben getoetst en onderzocht. En dat de opdrachtgever vanuit die lijst zijn voorkeur heeft gekozen. Één waar ook wij voor 100% achter stonden. En die associaties heeft met Droomkasteel en Sterren.

Geen woord van gelogen trouwens.

Castella

Maar wat wij eigenlijk kwijt willen is dat Castella gewoon een heerlijke naam is die lekker bekt.
En warm en betrouwbaar aanvoelt.
En daar gaat het uiteindelijk om.

Een sterke tagline of slogan wordt steeds belangrijker voor opdrachtgevers. Onderscheiden doe je niet meer met een merknaam alleen.
Vertel wat je doet. Waar je voor staat. Of wat het product je biedt.

Écht goed slapen is een kunst op zich.
En uitrusten doe je pas wanneer je de REM slaap vat en gaat dromen.
Goede ideeën krijg je trouwens ook pas als je goed uitgerust bent.

Vandaar:

the art of dreaming

Waar de productlijn van Castella voor staat.

De benamingen van de productlijn van Castella zijn gebaseerd op de sterkste sterren in sterrenbeelden en soms op sterrenbeelden zelf. Dit zorgt ervoor dat de opdrachtgever zijn productlijn vrijwel onbeperkt kan uitbreiden binnen dezelfde strategie. En dat hij niet voor elke uitbreiding contact met ons op hoeft te nemen.

Ook zorgt deze structurele vertrouwde naamgeving ervoor dat de consument de producten snel gaat herkennen en onthouden. Wat omzetverhogend zal werken.

Het logo is zacht en in balans. De -C heeft een duidelijke associatie met de nacht en nachtrust. De typografie is zowel verstorend in de markt, als vertrouwen wekkend voor de afnemers van Castella.
Het beeldmerk draagt een hoge herinneringswaarde in zich

De opdrachtgever vindt hem prachtig.
Wij ook.

Het woordmerk Castella en het beeldmerk Castella hebben wij separaat onderzocht en als merk vastgelegd in de Benelux Merkendatabase en de Europese Merkendatabase. De opdrachtgever had haar eigen merkenjuristen en die hebben de inschrijving van ons overgenomen.

De opdrachtgever is zo perfect beschermd tegen inbreuk van derden op haar naam en haar logo. Copycats beware!