Nieuwsbericht in de Adformatie:

‘Na een pitch onder drie bureaus schakelde MoneyMiljonair naamcreatie- en merkontwerpbureau Naem in voor het ontwerpen van een nieuwe Europese merknaam.

MoneyMiljonair is een van de oudste spaarprogramma’s en is actief in 9 landen, heeft ruim 500 duizend leden en heet sinds medio 2014 Qassa.

“Het gaat internationaal gezien zo goed, dat we toe waren aan één internationale naam voor al onze activiteiten.” Tot nu toe had Qassa voor elk land een merknaam in de eigen taal, zoals MoneyMiljonair voor Nederland, MoneyMillionnaire voor Frankrijk en MoneyMilioner voor Polen. Dit werd erg verwarrend. Wij wilden één internationaal sterk merk voor al onze activiteiten.”

 

“Naem ontwikkelde zoals beloofd een korte, krachtige merknaam zonder concrete betekenis, die in ieder land gebruikt kan worden. Via een knipoog naar het Nederlandse woord Kassa, blijven onze Nederlandse wortels slim zichtbaar. Ook heeft Naem ervoor gezorgd dat wij voor elk land het eigen Qassa URL in bezit hebben!”

Sander Rietbergen, CEO Qassa