Waar komt die Naem toch vandaan?

By 22 november, 2010ZogeNaemd

De grootste uitdaging waar elk naamcreatie en ontwerpbureau voor staat is de creatie en branding van haar eigen merk.
Aan het kapsel herken je de kapper, toch?
Volgens ons moet elk ontwerp de perfecte balans hebben tussen Vertrouwen en Verstoren. Dit moest dan zeker ook uit onze eigen positionering blijken:

Het woordmerk Naem.
Naem is het schoolvoorbeeld van een onderscheidende en toch beschrijvende merknaam voor een naamcreatiebureau.
Naem klinkt zowel authentiek als prikkelend en vernieuwend. Internationaal heeft Naem in vrijwel elke taal dezelfde connotatie.

De meeste mensen spreken Naem uit als “Name “; in Nederland zelf wordt ook vaak “Nahm ” gezegd. Allebei prima voor ons.
De merknaam is gemakkelijk te onthouden en uit te spreken.
Naem bevat tevens een historische knipoog naar de locatie van onze backoffice in Goes. Rond 1550 speelde zich hier namelijk een oudhollandse twist af tussen de heer Reygersberch en de heer Boxhorn over de naem Goes .

Het beeldmerk Naem.
De N is vrolijk en krachtig en staat voor het prettige en no nonsense contact die wij met onze opdrachtgevers genieten.
De A en de E die in elkaar overvloeien staan voor het sterk creatieve traject wat uiteindelijk samensmelt met de merk-, markt-, linguïstische- en juridische onderzoekresultaten en registraties;
Onze unieke totaaloplossing!


Het beeldmerk eindigt met de laatste speelse poot van de M die staat voor de plezierige afsluiting van onze succesvolle merknaam-trajecten.

Uiteindelijk is het logo gewoon heerlijk eenvoudig en door de verstoring van de in elkaar overlopende AE zorgt het voor een hoge herinneringswaarde!

It’s all in the Naem!


Leave a Reply