Perceptie en werkelijkheid.
In de electronica-retail woedt al tijden een perceptie oorlog. Deze oorlog heeft als onderwerp vrijwel altijd prijs en service als uitgangspunt. Iedere formule gilt als hardste dat ze de beste prijs/service verhouding hebben. In werkelijkheid verschelen ze niet zoveel van elkaar. Het laatste slachtoffer van deze oorlog is
Its Electronics.

Een paar maanden geleden nog maar hebben ze hun logo, huisstijl en slogan verandert:

werd na een kostbaar rebranding proces:


Best Buy. Best Service. Waar hebben we dat eerder gezien?

Was dat misschien BCC:

of toch Mikro Electro?


Het ontwikkelen van merkbeleving zou altijd moeten starten met het antwoord op de simpele vraag:
Waarin ben ik uniek, geloofwaardig en relevant?

Hierop begint het bouwen aan onderscheidend vermogen.
Zorg dat je jezelf duidelijk en authentiek onderscheidt in plaats van simpelweg de positionering van je mede-aanbieders te gaan kopiëren.
Dit laatste kost je je kop.
Hier trappen consumenten namelijk niet meer in.

Leave a Reply