Jattende concurrentie, copycat gedrag en zwartmakerij: het grootste compliment voor je merknaam en bedrijfsnaam!

By 20 februari, 2016AangeNaem!

Het grootste compliment dat je als organisatie kunt krijgen, is dat concurrentie je diensten gaat kopiëren. Dit betekent dat ze bang voor je zijn. Ze geven hiermee ook ruiterlijk toe dat ze zelf niet genoeg creativiteit bezitten en dat hun expertise behoorlijk tekort schiet. Dit knip- en plakgedrag kan erg irritant zijn. En onder je huid gaan zitten. Ook wij maken dit weleens mee….

copycat-258x300

Wat kun je hieraan doen?

‘Rattengedrag is nooit tegen te houden. Wat je wel kunt doen, is zorgen dat je dicht bij jezelf blijft en dat je jezelf niet schuldig gaat maken aan ditzelfde zwakke gedrag.
Ga uit van eigen kracht en verlaag je niet tot negatieve discussies over je concurrentie. Dit laatste waarderen je klanten erg. En hierin huist een groot deel van de alom bekende ‘gunfactor’.
Een briljant concept hoeft zichzelf nooit te verdedigen.
Aanvallen van concurrentie zijn HET grootste compliment wat je kunt krijgen, toch? Geniet van al deze aandacht!’

OK, maar kun je hier dan echt niets aan doen?

‘Een geregistreerd merk is juridisch te beschermen.
Wereldwijd indien nodig.
Zorg dus dat de naam van je bedrijf, concept, product of dienst aantrekkelijk, uniek en te beschermen is en al het DNA van je businesscase vertegenwoordigt.
Je merknaam is de basis van je totale merkidentiteit.
Je naam is dus het meest essentiële en onderscheidende communicatiemiddel, zowel intern als extern, zowel voor je doelgroep als ten opzichte van je concurrentie.
Daadwerkelijke inbreuk op je merk is te beschermen en te bevechten.
Maar steek je energie vooral in de ontwikkeling van je winkeltje en in je eigen verhaal: Jij bent uniek. En je concept steekt met kop en schouders boven die van je concurrent uit, omdat…………(zelf in te vullen)’

Hoe zit dat dan bij Naem zelf? Worden jullie nooit boos over jatwerk of zwartmakerij door concurrentie?

thief1

‘Nee. Nooit.
Naem gaat uit van eigen kracht.
Hier hebben wij 5 zwaarwegende redenen voor:

1. Het vaste team van Naem ontwerpt (unieke, mooie, onderscheidende, sterke, aantrekkelijke, verrassende, verleidelijke, brutale, professionele, passende, vernieuwende, doordachte, geweldige, gevulde, veelbelovende, creatieve en eerlijke) merknamen voor producten, diensten en organisaties.

2. Naem ontwikkelt na de vaststelling van de merknaam tevens de totale merkidentiteit (logo, huisstijl, corporate design) van het merk. Al onze ontwerpen worden gemaakt door de Nederlandse top in merkontwikkeling. Onze klantenkring bestaat uit de grootste, bekende multinationals, bedrijven en (semi)overheden, tot startende en kleinere ondernemers.

3. Naem heeft géén dure accountmanagers of consultants en is ‘lean and mean’ in haar kostenstructuur. Ook hier hebben de klanten van Naem direct profijt van…’

4.Naem biedt haar klanten ongeëvenaard merkonderzoek.
Naem heeft in vrijwel elk land ter wereld zelf opgeleide, taalkundige merkreferenten en onderwerpt haar werk internationaal aan alle geldende culturele en sociale aspecten. (brand antropology).
Hierin is Naem zowel de pionier als de specialist.

5.Last but not least: Alle trajecten van Naem worden door haar vaste merkjuristen begeleid, onderzocht en geregistreerd. En indien nodig worden niets ontziende merkrechtadvocaten ingezet tegen inbreuk op uw merk door derden.
Its all in the Naem.’

Resumé:

Naem blaft niet, Naem bijt.
Vaak gekopieerd; nog nooit overtroffen.

Leave a Reply