Jattende concurrentie, copycat gedrag en zwartmakerij: het grootste compliment voor je merknaam en bedrijfsnaam!

By | AangeNaem! | No Comments

Het grootste compliment dat je als organisatie kunt krijgen, is dat concurrentie je diensten gaat kopiëren. Dit betekent dat ze bang voor je zijn. Ze geven hiermee ook ruiterlijk toe dat ze zelf niet genoeg creativiteit bezitten en dat hun expertise behoorlijk tekort schiet. Dit knip- en plakgedrag kan erg irritant zijn. En onder je huid gaan zitten. Ook wij maken dit weleens mee….

copycat-258x300 Read More

Merkfilantropie©

By | BrandWatching | No Comments

Vaseline®, Google®, Kleenex®, Glassex®, TomTom®, Barbie®, Waxine®, Bic®, Botox®, Zodiac®, Polaroid®, Bikini®, Lego®, Tipp-Ex®, Bobcat®, Cellofaan®, Compact Disc®, Trampoline®, Ranja®, Cruesli®, Smarties®, Dictafoon®, Stanleymes®, Nylon®, iPod®, Dixi®, Post-It®, Discman®, Teflon®, Frisbee®, Heroine®, Tupperware®, Popnagel®, Inbussleutel®, iPad®, Jacuzzi®, PC®, Jeep®, Tempex®, Kerosine®, Pamper®, Kevlar®, Thermoskan®, Kliko®, Tarmac®, Vespa®, Kodak®, Labello®, Skai®, Linolium®, Zeppelin®, Maggi®, Maïzena®, Meccano®, Playmobil®, Winchester®, Nescafé®, Plexiglas®, Valium®,Prittstift®, Aspirine®, Semtex®, Solex®, Chocomel®, Spa®, Tefal®, Corn Flakes®, Velux®, Viagra® Read More

Naemdag® Bonaire: Intensieve training & workshop Naamcreatie

By | AangeNaem! | No Comments

Naem geeft al enkele jaren met succes een workshop Naamcreatie en Merkstrategie. Deze intensieve training met geborgd eindresultaat heet Naemdag® en wordt gegeven door het ervaren Kernteam van Naem.

Naemdag-logo

Naem heeft extensieve ervaring in alle aspecten (en valkuilen!) van naamgeving en merkpositionering. Hierin zijn wij uniek. Dit gezegd hebbende, moet ons wèl van het hart dat het naamcreatie traject vooral ook heel leuk, spannend en inspirerend moet zijn om te komen tot een succesvol eindresultaat wat door iedereen binnen de organisatie gedragen wordt.

Speciaal voor opdrachtgevers die het allerbeste uit zichzelf, het team (intern) en het nieuwe merk (extern) willen halen, hebben wijNaemdag® Bonaire gerealiseerd.

Bonaire Read More

Een tafel vol merknamen

By | AangeNaem! | No Comments

Merknamen bedenken vanuit de opdrachtgever begint met het zoeken naar woorden, betekenissen, klanken en associaties die naadloos aansluiten bij de wens van de klant. De eerste fase van naamcreatie bij Naem is de divergentiefase.

Tijdens deze divergentie, die een paar weken duurt, starten wij met een leeg blaadje en ontwerpen wij kwantitatief. Aantallen dus. En veel. Vanuit elke denkbare hoek naar de ziel van de opdracht toe.
En aan het einde van deze eerste stap, is ons team leeg en ligt de tafel vol met potentiële merknamen en parodieën op elkaars creaties:

Divergentiefase-1024x768 Read More